Results 1 to 6 of 6

Thread: Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

  1. #1
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Lahore,Pakistan
    Posts
    25,276
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    20 Thread(s)
    Rep Power
    214784

    Islam Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

    Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

    ہماری قدیم کتبِ فقہ میں لکھا تھا: مکہ الگ مقام ہے ‘منیٰ وعرفات ومزدلفہ الگ مقامات ہیں ‘ لہٰذا جب Ø+جاجِ کرام 8 ذوالØ+جہ Ú©Ùˆ مکہ مکرمہ سے مِنیٰ Ú©ÛŒ طرف جائیں Ú¯Û’ تو اگر کوئی Ø+اجی اس سے پہلے مکہ میں پندرہ دن Ú©Û’ لیے مقیم نہیں تھا ‘تووہ مسافر ہوگا اور ان مقامات پر قصر نماز Ù¾Ú‘Ú¾Û’ گا ‘ لیکن اب چونکہ بلدیہ Ù…Ú©Ûƒ المکرمہ Ú©ÛŒ Ø+دود وسیع ہوچکی ہیں اور منیٰ وعرفات ومزدلفہ Ø+دودِ بلدیہ میں آچکے ہیں‘لہٰذا اب یہ مکہ مکرمہ میں شامل ہیں اور الگ مقامات نہیں ہیں Û” مکہ مکرمہ میں رہنے والے علمائے کرام Ù†Û’ اس مسئلے Ú©ÛŒ جانب متوجہ کیا ‘لہٰذا ہم Ù†Û’ یہ فتویٰ دیا ''اگر Ø+ج سے پہلے مکۂ مکرمہ میں قیام ‘ایامِ Ø+ج میں منیٰ وعرفات ومزدلفہ میں قیام اور بعدالØ+ج مکۂ مکرمہ میں قیام Ú©ÛŒ مجموعی مدت Ú©Ù… از Ú©Ù… پندرہ دن یا اس سے زیادہ بنتی ہو تو ان تمام دنوں میں وہ پوری نماز Ù¾Ú‘Ú¾Û’ گا ‘کیونکہ اس پر سفرکا نہیں‘بلکہ اِقامت کا Ø+Ú©Ù… عائد ہوگا۔ پاک وہند Ú©Û’ کئی علما Ù†Û’ اس رائے Ú©Ùˆ اختیار کیا ہے Û” ہمارے مفتیانِ کرام میں سے علامہ مفتی Ù…Ø+مد رفیق Ø+سنی صاØ+ب Ù†Û’ بھی اسی مؤقف Ú©Ùˆ اختیار کیا ہے اور انہوں Ù†Û’ مفتی Ù…Ø+مد تقی عثمانی صاØ+ب Ú©Û’ استفسار Ú©Û’ جواب میں سابق امامِ Ø+رم شیخ عبداللہ بن سبیل Ú©Û’ مندرجہ ذیل مکتوب کاØ+والہ دیا ہے ''ہمارے لیے جو ظاہر ہے وہ یہ کہ آج جب کہ مکۂ مکرمہ Ú©ÛŒ عمارات Ù†Û’ منیٰ Ú©ÛŒ Ø+دود کا اØ+اطہ کرلیا ہے اور وہ عرفات تک پھیل گئی ہیں ‘اس بنا پر منیٰ عرفات وغیرہ مکۂ مکرمہ Ú©Û’ Ù…Ø+لوں میں سے ایک Ù…Ø+لہ ہیں ‘سو مکہ سے منیٰ جانے والے Ú©Ùˆ مسافر شمار نہیں کیا جاتا ‘اس بنا پر Ø+اجی Ú©Û’ لیے جائز نہیں ہے کہ منیٰ میں قصر کرے اور نہ اس Ú©Û’ لیے عرفات میں نمازوں کا جمع کرنا جائز ہے ‘ یہ مسئلہ اُن علما Ú©ÛŒ رائے Ú©Û’ مطابق ہے جو یہ کہتے ہیں کہ منیٰ میں قصر Ú©ÛŒ علّت مسافر ہونا ہے ‘کیونکہ منیٰ جانے والا Ø+دودِ مکہ سے خارج نہیں ہوا Û” البتہ جن علما کا کہنا یہ ہے کہ منیٰ وغیرہ میں قصر ایک مستقل عبادت ہے‘ جیساکہ مالکیہ کا مذہب ہے ‘ سو آپ پر مخفی نہیں کہ Ø+Ú©Ù… ثابت ہے۔ رہا آپ کا یہ سوال کہ آیا سعودی عرب Ú©ÛŒ Ø+کومت ان دونوں مقامات Ú©Û’ ساتھ ایک شہر جیسا معاملہ کرتی ہے ‘ تو اس کا جواب یہ ہے کہ منیٰ مکۂ مکرمہ Ú©Û’ Ù…Ø+لوں میں سے ایک Ù…Ø+لہ ہے ‘ صرف اتنی بات ہے کہ Ø+کومت کامنیٰ میں عمارتیں بنانے سے منع کرنا مصلØ+تِ عامہ Ú©ÛŒ بنا پر ہے‘ کیونکہ کسی Ú©Û’ لیے جائز نہیں کہ وہ منیٰ کا مالک ہو اور منیٰ ودیگر مَشاعر (مزدلفہ وعرفات) میں سے کوئی Ø´Û’ اس Ú©Û’ ساتھ خاص ہو ‘کیونکہ نبی کریم ï·º کا فرمان ہے : منیٰ ہر اس شخص Ú©Û’ لیے جائے قرار ہے جو پہلے وہاں پہنچے ‘‘۔ علامہ علی القاری Ù†Û’ لکھا ہے ''مالکیوں کا مذہب یہ نہیں ہے کہ قصرفی نفسہٖ عبادت ہے ‘ بلکہ اُن کا مذہب یہ ہے کہ نمازوں Ú©Ùˆ جمع کرنا نُسُک ہے اور یہ سفر Ú©Û’ ساتھ خاص نہیں ہے‘ غیرِ مسافر بھی عرفہ میں نمازیں جمع کرسکتا ہے ‘‘۔مفتی Ù…Ø+مد شریف الØ+Ù‚ امجدی لکھتے ہیں'' جو لوگ مکۂ معظمہ میں Ø+ج Ú©ÛŒ نیت سے Ø+اضر ہوں اوربشمول منیٰ وعرفات مکۂ معظمہ میں بلکہ Ø+ج Ú©Û’ بعد Ú©Û’ ایام بھی ملا کر پندرہ دن سے Ú©Ù… قیام کا ارادہ رکھتے ہوں‘ تو وہ مکۂ معظمہ میں بھی قصر پڑھیں Ú¯Û’ اور منیٰ وغیرہ میں بھی اور جو Ø+ضرات ان تمام ایام یعنی ایامِ Ø+ج سے پہلے مکۂ مکرمہ میں قیام ‘ایامِ Ø+ج اور Ø+ج Ú©Û’ بعد مکۂ مکرمہ میں قیام Ú©Û’ ایام Ú©Ùˆ ملا کر مکۂ معظمہ میں پندرہ دن یا اس سے زائد قیام کا ارادہ رکھتے ہوں‘ وہ مکۂ معظمہ میں بھی پوری نماز پڑھیں Ú¯Û’ Ø+تیٰ کہ منیٰ ‘ عرفات اور مزدلفہ ہر جگہ پوری پڑھیں گے‘ (نزہۃ القاری شرØ+ صØ+ÛŒØ+ البخاری ‘ج:2ص: 650بتصرف)‘‘۔
    یہ سوال کہ Ø+جاجِ کرام جب Ø+ج پر مکۂ مکرمہ Ú†Ù„Û’ جاتے ہیں ‘تو منیٰ میں قارِن اور مُتَمَتِّع دمِ قران اور دمِ تمتُّع دیتے ہیں یعنی شکرانے Ú©ÛŒ قربانی کرتے ہیں۔ قارِن اُسے کہتے ہیں جو بیک وقت عمرے اور Ø+ج کا اØ+رام باندھے اور عمرہ ادا کرنے Ú©Û’ بعد اِØ+رام Ú©Û’ اندر ہی رہے اور Ø+لق کرکے اØ+رام کھولے۔ مُتَمَتِّع اُسے کہتے ہیں جو اپنے میقات سے عمرے کا اØ+رام باندھ کر جائے ‘ عمرہ ادا کرنے Ú©Û’ بعد اØ+رام کھول دے اور آٹھ ذوالØ+جہ Ú©Ùˆ Ø+ج کا اØ+رام باندھ کر منیٰ Ú©ÛŒ طرف جائے ‘ کیونکہ قارِن اور مُتمتّع عمرہ اور اØ+رام دونوں عبادات Ú©ÛŒ سعادت Ø+اصل کرتے ہیں ‘اس لیے اُن پر شکرانے Ú©ÛŒ قربانی واجب ہے ‘جسے بالترتیب ''دمِ قران‘‘ اور ''دمِ تمتُّع‘‘ کہتے ہیں۔
    فقہ Ø+نفی کا ایک مؤقف یہ ہے کہ مسافراورØ+اجی‘خ واہ اہلِ مکہ میں سے ہو‘ پر عید الاضØ+ÛŒ Ú©ÛŒ قربانی واجب نہیں ہے ‘لیکن بعض علما کا Ù…Ø+تاط مؤقف یہ ہے کہ اگرØ+ج سے پہلے ‘ایامِ Ø+ج اور بعدالØ+ج Ú©ÛŒ مدت ملاکر مکۂ مکرمہ میں قیام پندرہ دن یا اس سے زائد ہوجائے تو صاØ+بِ نصاب ہونے Ú©ÛŒ صورت میں اُس پر عیدالاضØ+ÛŒ Ú©ÛŒ قربانی واجب ہوگی ‘ البتہ اس Ú©Û’ لیے یہ وسعت ہے کہ چاہے تو یہ قربانی Ø+رم میں دے اور چاہے تو اپنے وطن میں کسی Ú©Ùˆ اپنا وکیل بناکر قربانی ادا کرے Û” فقہِ Ø+نفی میں عرفات میں غروبِ آفتاب کا یقین ہوجانے پر مزدلفہ روانہ ہو‘وہاں پہنچ کر مغرب وعشا Ú©ÛŒ نمازایک ساتھ ادا کرے اورپھر طلوعِ فجر سے قبل مناسب وقت تک آرام کرنا سنت ہے کہ آپ ï·º Ù†Û’ امت Ú©ÛŒ آسانی Ú©Û’ لیے اس رات تہجد Ú©ÛŒ نماز بھی ادا نہیں فرمائی۔ صبØ+ صادق Ú©Û’ بعد اور سورج Ú©Û’ طلوع ہونے سے پہلے تک مزدلفہ Ú©ÛŒ Ø+دود میں وقوف واجب ہے ‘اگر نہیں کرے گا تو دم لازم آئے گا۔ البتہ بیماری ‘کمزوری یابڑھاپے Ú©Û’ سبب ضُعف لاØ+Ù‚ ہو تو صبØ+ صادق سے پہلے جاسکتا ہے۔ علامہ نظام الدین لکھتے ہیں ''اگرمزدلفہ Ú©ÛŒ Ø+دود سے طلوعِ فجر سے پہلے چلا گیا ‘تو اس پر دم لازم ہے ‘کیونکہ اس Ù†Û’ وقوفِ مزدلفہ Ú©Ùˆ ترک کیا ‘ لیکن اگر اُسے کوئی عذر درپیش ہے یا بیمار ہے یا ضعیف ہے اور ازدØ+ام کا خوف ہے اور وہ رات ہی Ú©Ùˆ چلا گیا تو اس پر دم واجب نہیں ہے‘ اَلسِّرَاجُ الْوَہَّاج میں اسی طرØ+ ہے‘ (فتاویٰ عالمگیری‘ ج: 1 ص:231)‘‘۔
    اس سے معلوم ہوا کہ آج Ú©Ù„ ازدØ+ام بھی عذر ہے Û”''Ø+ضرت عبداللہ بن عمرؓ اپنے گھر Ú©Û’ کمزور افراد Ú©Ùˆ پہلے منیٰ بھیج دیا کرتے تھے‘‘۔ Ø+ضرت عبداللہ بن عباسؓ بیان کرتے ہیں '' میں اُن لوگوں میں سے تھا جن Ú©Ùˆ نبی ï·º Ù†Û’ مزدلفہ Ú©ÛŒ رات میں کمزور افراد Ú©Û’ ساتھ منیٰ روانہ کردیا تھا ‘(صØ+ÛŒØ+ البخاری:1676-78)‘‘۔لہٰذا اگر ضعیف لوگ یا Ú©Ù… عمر بچے یا عورتیں بیماری اور کمزوری Ú©Û’ سبب یا ازدØ+ام Ú©Û’ خوف سے صبØ+ صادق سے پہلے مزدلفہ سے منیٰ Ú†Ù„Û’ جائیں تو عذر Ú©ÛŒ بنا پر اُن Ú©Ùˆ اجازت ہے اور اُن پر دم واجب نہیں ہوگا۔ ایک مسئلہ اکثر دریافت کیا جاتا ہے کہ جس عورت Ú©Ùˆ شوہر یا Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت میسر نہ ہو ‘آیا وہ عورتوں Ú©Û’ گروپ میں شامل ہوکر Ø+ج یا عمرے پر جاسکتی ہے ‘ اس Ú©ÛŒ بابت فقہِ Ø+نفی کا اصولی مسئلہ تو یہی ہے کہ سفرØ+ج وعمرہ کا ہو یا دیگر مقاصد Ú©Û’ لیے ‘اگر اس Ú©ÛŒ مسافت اٹھانوے کلومیٹر Ú©Û’ برابر ہے ‘تو عورت شوہر یا Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت Ú©Û’ بغیر سفر نہیں کرسکتی Û” لیکن عورتوں Ú©Ùˆ مشکلات درپیش ہیں کہ یا تو وہ کسی Ù…Ø+رم کا خرچ برداشت کریں یا اس عذر Ú©Û’ سبب Ø+ج وعمرے پر جانے سے Ù…Ø+روم رہیں Û” نیز ہمارے فقہائے کرام Ù†Û’ اس مسئلے پر بھی بØ+Ø« Ú©ÛŒ ہے کہ اگر عورت Ú©Ùˆ شوہر یا Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت دستیاب نہیں ہے اور وہ اپنی زندگی میں فریضۂ Ø+ج ادا نہیں کرسکتی ‘تو کیا اس پر Ø+جِ بدل Ú©ÛŒ وصیت کرنایا کسی Ú©Ùˆ فرض Ø+جِ بدل Ú©Û’ لیے بھیجنا لازم ہے ۔فقہائے کرام میں سے جن کا مؤقف یہ ہے کہ عورت Ú©Û’ لیے Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت Ø+ج Ú©Û’ فرض ہونے Ú©ÛŒ شرط ہے ‘اُن Ú©Û’ نزدیک اس پر نہ کسی Ú©Ùˆ Ø+جِ بدل پر بھیجنا اور نہ اس Ú©ÛŒ وصیت کرنا لازم ہے‘البتہ جن کا مؤقف یہ ہے کہ عورت Ú©Û’ لیے شوہر یا Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت Ø+ج Ú©Û’ ادا کرنے Ú©ÛŒ شرط ہے ‘تو اُن Ú©Û’ نزدیک اس Ú©Û’ لیے فرض Ø+جِ بدل کرانا یا اس Ú©ÛŒ وصیت کرنا لازم ہے‘ ورنہ گناہگار ہوگی۔ امام شافعی رØ+مہ اللہ تعالیٰ Ú©Û’ نزدیک اگر ثقہ عورتوں Ú©ÛŒ ایک جماعت Ø+ج یا عمرے پر جارہی ہے ‘توجس عورت Ú©Ùˆ شوہر یا Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت میسر نہیںہے ‘وہ اُن Ú©Û’ ساتھ جاسکتی ہے ۔بعض Ø+الات میں ہمارے فقہائے کرام Ù†Û’ دفعِ Ø+رج اور یُسر Ú©Û’ لیے دوسرے ائمہ Ú©Û’ مذہب پر عمل Ú©ÛŒ اجازت دی ہے اور ہمارے معاصر فقہا میں سے مفتی Ù…Ø+مد رفیق Ø+سنی Ù†Û’ لکھا ہے''اب اØ+ناف Ú©Ùˆ موجودہ دور میں امام شافعی Ø’Ú©Û’ مذہب Ú©Û’ مطابق فتویٰ دینا چاہیے ‘ اگر ثقہ خواتین عورتوں کا کوئی گروپ ہو تو وہ عورت جسے شوہر یا Ù…Ø+رم Ú©ÛŒ رفاقت میسر نہیں ہے‘اُن Ú©ÛŒ رفاقت میں فریضۂ Ø+ج ادا کرلے‘ (رفیق المناسک ‘ص: 481)‘‘۔
    ہماری رائے میں اب مفتیانِ کرام Ú©Ùˆ اس مسئلے پر غورکرنا چاہیے ‘اس کا ایک سبب تو یہ ہے کہ ماضی Ú©Û’ مقابلے میں سفر آسان ہے‘ بس یا ہوائی جہاز میں عورتوں Ú©Ùˆ ایک ساتھ بٹھادیا جاتا ہے ‘ اسی طرØ+ جو لوگ ٹورسٹ گروپوں میں یا سرکاری سکیم میں Ø+ج پرجاتے ہیں ‘ اُن میں بھی عورتوں Ú©Ùˆ الگ کمرے میں ٹھہرایا جاتا ہے اور اس میں مردوں Ú©Û’ ساتھ اختلاط نہیںہوتا۔ سوبجائے اس Ú©Û’ کہ گروپ لیڈر جھوٹ کا سہارا Ù„Û’ کر کسی مرد Ú©Ùˆ کسی عورت کا Ù…Ø+رم ظاہر کرے ‘بعض مخصوص صورتوں میں اس رخصت پر غور کرنا چاہیے‘یعنی جواں عمر خواتین Ú©Û’ لیے عمومی اجازت دیناØ+کمتِ دین Ú©Û’ منافی ہے Û” سعودی Ø+کومت Ù†Û’ تو لبرل ازم Ú©ÛŒ رو میں شریعت سے ماورا کافی آزادیاں دے دی ہیں ؛چنانچہ Ø+ال ہی میں انہوں Ù†Û’ اکیس سالہ Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ú©Ùˆ والدین Ú©ÛŒ معیت Ú©Û’ بغیر پاسپورٹ بنوانے اور سفر Ú©ÛŒ اجازت دے دی ہے۔ ایک اور مسئلہ یہ ہے کہ ہندوستان Ú©ÛŒ بعض ریاستوں میں گائے کا ذبیØ+ہ ممنوع ہے‘ Ø+قیقی ذبیØ+ہ تو دور Ú©ÛŒ بات ہے ‘مØ+ض Ø´Ú© Ú©ÛŒ بنیاد پر مسلمانوں Ú©ÛŒ جان Ú©Û’ درپے ہوجاتے ہیں ‘اس لیے جہاں جان اور آبرو کا خطرہ ہو ‘ انہیں چاہیے کہ گائے Ú©ÛŒ قربانی سے اØ+تراز کریںاور بھینس ‘ اونٹ یا بکرے دنبے Ú©ÛŒ قربانی Ú©Û’ ذریعے سنتِ ابراہیمی Ú©Ùˆ ادا کریں Û”

  2. #2
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Lahore,Pakistan
    Posts
    25,276
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    20 Thread(s)
    Rep Power
    214784

    Default Re: Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن


  3. #3
    Join Date
    Mar 2018
    Location
    Pakistan
    Posts
    2,428
    Mentioned
    9072 Post(s)
    Tagged
    3539 Thread(s)
    Rep Power
    9

    Default Re: Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

    Quote Originally Posted by intelligent086 View Post
    @intelligent086
    Thanks for beautiful sharing
    Jazak Allah

  4. #4
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Lahore,Pakistan
    Posts
    25,276
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    20 Thread(s)
    Rep Power
    214784

    Default Re: Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

    Quote Originally Posted by Mariaa View Post


    @intelligent086
    Thanks for beautiful sharing
    Jazak Allah
    پسند ØŒ رائے اور Ø+وصلہ افزائی کا شکریہ
    جزاک اللہ خیراً کثیرا

  5. #5
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    Baazeecha E Atfaal
    Posts
    14,528
    Mentioned
    1112 Post(s)
    Tagged
    210 Thread(s)
    Rep Power
    27

    Default Re: Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

    Good Post
    Behtreen Janaab.....

  6. #6
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Lahore,Pakistan
    Posts
    25,276
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    20 Thread(s)
    Rep Power
    214784

    Islam Re: Ø+ج اور قربانی Ú©Û’ چند مزیدمسائل مفتی منیب الرØ+مٰن

    Quote Originally Posted by Saff-Shikan View Post
    Good Post
    Behtreen Janaab.....
    پسند اور رائے کا شکریہ
    جزاک اللہ خیراً کثیرا

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •